Thursday 14 August 2014

Bil Ajaib !!!


Tak kiralah berapa pun pendapatan bulanan yang anda bawa pulang setiap kali menerima gaji.
Setiap kali menerima gaji,anda anda menyelesaikan segala komitment yang perlu,termasuk bayaran rumah,kereta,bil-bil, yuran pelajaran serta yang lainnya.
Andaikata tiba-tiba,anda hilang 10% dari jumlah keseluruhan gaji setiap bulan,berapa besarkah kesannya terhadap bajet anda setiap bulan? Mungkin tak seberapa kesannya.Anda masih ada 90% untuk menampung segala bil dan perbelanjaan.Majoriti akan mengatakan tidak terlalu terjejas.

Tapi,fikirkan....apa kesannya jika anda hilang 90% dari gaji bulanan?
apa yang berlaku jika tiba-tiba anda ditimpa musibah? kemalangan contohnya?
Anda bukan sekadar tidak lagi mendapat gaji seperti kebiasaan,malah tidak mampu lagi untuk bekerja?

Mampukah anda membayar segala perbelanjaan yang memang sepatutnya anda jelaskan setiap bulan? bayaran kereta? rumah? anak2 perlukan belanja harian?belanja sekolah? dan bermacam-macam lagi?

Tahukah anda...ketika anda masih bergaji 100%;yakni ketika anda masih bekerja,anda mampu dan berpeluang untuk menyimpan 10% dari gaji anda dalam takaful;
dan jika apa-apa musibah menimpa,jumlah 10% yang anda bayar setiap bulan,mampu menggantikan gaji anda yang hilang itu?
10% yang anda simpan itu,mampu membayar segala bil-bil,bayaran kereta,rumah,pelajaran dan sebagainya,sepertimana sebelum ini!

Jadi kenapa tidak asingkan 10% dari gaji anda itu untuk bersiap-sedia dari sekarang?Sebelum segala-galanya sudah terlambat.InsyaALLAH anda tidak akan melihat airmata mengalir dipipi isteri anda,dan anak-anak masih dapat meneruskan kegembiraan hidup seperti sediakala.

Hubungi - 019 921 3253

No comments:

Post a Comment